Om Assens Marineforening

Medlemsblad

Assens Marineforenings medlemsblad udkommer 4 gange årligt ca. 1. januar, 1 april, 1. juli og 1 oktober.

Bladet sendes til medlemmer og andre marineforeninger m.m. Oplag ca. 150 stk. Deadline for bladstof til næstenummer er 15 februar, 15 maj, 15 august og 15 november.

Artikler, billeder og andet stof kan afleveres til redaktionens medlemmer eller i marinestuen, i en lukket kuvert, mærket KOGEHUSET.

Tekst må meget gerne afleveres som en fil, eller som e-mail (ph@assensmarineforening.dk) men også hånd og maskinskrevne manuskripter modtages gerne.

KOGEHUSETS spalter er åbne for alle, så bladets artikler er ikke nødvendigvis udtryk for, Assens Marine forenings holdninger.
Indholdet i bladet kan frit citeres, med angivelse af kilde.
Redaktionen

Som medlem af Assens Marineforening vil du også modtage Under Dannebrog (Danmarks Marineforenings mellems blad) 6 gange om året.

MARINESTUEN

Vi vil gerne benytte lejligheden til at minde alle vores medlemmer om, hvor hjertelig velkommen I er i vores kære marinestue.

Marinestuen er ikke bare et sted, det er et hjem for os alle, et sted hvor vores maritime rødder og vores stolte historie lever videre. Uanset hvor langt væk fra havet I måtte være til enhver tid, er marinestuen et sted, hvor vi kan samles for at dele historier, oplevelser og hyggeligt fællesskab.

Sdr. Ringvej 13, 5610 Assens
Er åben for medlemmer hver lørdag
og søndag mellem 11.00 og 13.00.
Onsdag mellem 16.00 og 18.00

Tlf.. 50 10 54 15
Facebook: Assens Marineforening

Fordelingen i vores Marineforening

Mandlige Medlemmer
Kvindelige Medlemmer
0 År
Yngste Medlem
0 År
Ældste Medlem
fra Søværnet
fra Marinehjemmeværnet
fra Handelsflåden
fra Øvrige

Formand, Søren Hansen
-Har ordet

Halløj og velkommen tilbage efter sommerferien, træskibene var som sædvanligt godt tilfredse med vores service.

Som det står andet sted i bladet, har vi valgt ikke at have fredags åbent, men hvis lågen er åben går man bare ind.

Jeg skulle hilse fra Nyborg og sige tak for vores opbakning. Marineforeningen har ikke noget direkte uniforms reglement, men vi ser gerne at man møder op i uniform eller lignende til ”officielle” arrangementer.

Vores tur til Oksbøl havde desværre ikke den store deltagelse, så derfor meld ind med forslag til eventuelle fremtidige ture, som tidligere nævnt tager bestyrelsen gerne udfordringen op.

Husk at Landsformanden kommer forbi til kammeratskabsaften tirsdag den 10. oktober.

Som altid skub til din kammerat og tag i Marineforeningen der er ender skal tage teten og skrive sig på listen.

Bedste hilsner
Søren

Vi vil rigtig gerne se dig

Uanset om I er en aktiv tjenestemand, en veteran, der har tjent vores lands flåde, eller et støttemedlem, der værdsætter vores søfartshistorie, er I altid velkomne her.

Marinestuen er ikke bare en bygning
Det er et symbol på vores stærke enhed og sammenhold som medlemmer af Marineforeningen. Vi opfordrer jer til at tage jer tid til at besøge os, deltage i vores arrangementer og dele jeres erfaringer med os.

Døren er altid åben

Vores døre står altid åbne for jer, og vi ønsker at fortsætte med at opbygge dette vigtige fællesskab, som er Marineforeningen. Sammen kan vi ære vores maritime arv, styrke vores bånd og arbejde for at støtte dem, der for tiden tjener i flåden.

Så kære medlemmer, kom ind, tag en kop kaffe, del jeres historier og bliv en del af den varme og indbydende atmosfære, som vi kalder marinestuen. Vi glæder os til at se jer og dele mange minder sammen.

Kontakt Personer

Tlf: 20 82 64 16
Mail: jp@assens-marineforening.dk

KVARTERMESTER